Selasa, 5 Mei 2009

TIDUR DAN MOTIVASI DIRI


Pelajar saya acap kali meminta saya menulis tentang rahsia wajah ketika tidur. Saya pun tidak pasti apa kaitannya dengan apa yang saya ajar selama ini.Walaupun masa agak membatas tapi saya teruja juga untuk menulis walaupun bukan secara tuntas.Bingkisan diluar kotak berikut saya sediakan untuk tidak menghampa permintaan mereka.

Sacara ajaib Tuhan mengaturkan agar pengorbanan itu nampak lagi jelas melalui wajah - wajah jujur mereka disaat tidur.Pengorbanan yang kadang - kadang melelahkan serta memenatkan mereka namun enggan mereka ungkapkan .Dan espresi wajah ketika tidur pun membantu menggunkapkan segalanya. Tanpa suara dan tanpa kata dia bersuara.... "betapa lelah dan penatnya aku hari ini". Dan untuk siapa penat dan lelah itu?Tak lain adalah untuk Kita.
Ayah yang berkerja keras mencari nafkah, ibu pula yangbersusah payah menguruskan dan mendidik anak , jaga rumah.Kakak , adik , anak , isteri serta sahabat yang menemani hari - hari suka duka bersama kita.
Resapilah kenangan manisdan pahit yang pernah terjadi dengan menatap wajah - wajah meraka.
Rasakan lah betapa bahagia dan terharu seketika menerpa jika mengingat itu semua.
Bayangka apa akan terjadi jika esok " orang - orang terkasih itu tidak lagi membuka mata untuk selamanya.......

Tiada ulasan: