Rabu, 20 Mei 2009

Dari luar kotak

Dunia hari ini ada bermacam - macam masalah.Dari kerumtuhan empayar ekonomi kapitas hingga lah yang terbaru selsema Babi. Saya ingat merujuk kepada kenaikan kos mengerjakan haji.Saya sempat melewati laman web tabung haji.Saya terfikir mengapa harus (mesti) dinaikan tambang serta segala macam kos operasi. objektif asal penubuhannya adalah untuk membantu orang yang islam yang tidk berkemampuan mengerjakan haji.Malah saya berpendapat TH seolah - olah syarikay GLC yang hanya mahu keuntungan semata - mata. Harus diingatkan setiap tahun pada musim haji, TH adalah pengguna utama.Dan mengikut teori Pengguna , Pengguna mempunyai kuasa beli.Kalau MAS mempu memberi tambang yang murah untuk tempoh tertentu, mengapa tidak untuk jemaah Haji yang saban tahun menggunakan perkhidmatan tersebut.Satu yang saya ingin ingatkan "jangan ditertawakan oleh sibisu".

Tiada ulasan: